Omsorg, tryghed og bæredygtighed er nøgleord

Anerkendende og løsningsfokuseret tilgang er grundstenen

Vores pædagogiske tilgange er med udgangspunkt i den anerkendende og løsningsfokuserede tilgang. ”det vi fokuserer på, får vi mere af”, og ”sproget vi bruger, skaber vores virkelighed”. Hvis vi taler om problemer, bliver vi eksperter i problemer, og hvis vi taler om løsninger bliver vi eksperter i løsninger – og netop det sidste vil vi rigtig gerne være.

Fællesskab og venskaber som fundament for alle børns trivsel

Inklusion betyder at dit barn føler sig respekteret og værdsat for det som dit barn er. Vi sikrer dit barn en personlig, social og faglig udvikling. Vi møder dit barn med respekt, og vi tilbyder fleksible og udviklingsorienterer miljøer, hvor barnet oplever sig betydningsfuld i fællesskabet.

Humor og spontanitet skaber glæde i hverdagen

Livet i børnehaven er en stor del af både børnenes og vi voksnes dagligdag og tid, og derfor er det vigtigt for os, at børnehaven skal være et rart og trygt sted at være. Et sted, hvor blandt andet humor, spontanitet og glæde er en naturlig og væsentlig del af dagligdagen.

FN´s verdensmål bliver sat i børnehøjde

Bæredygtighed er vores dannelsesideal, og retter sig mod at børnene skal blive gode til at samarbejde, turde tage ansvar, få opbygget et godt selvværd, blive gode til at handle selvstændigt og være i stand til at træffe valg uden, at det bliver på andres bekostning.

Vi lever i en kompleks verden, og derfor ser vi det som vigtigt, at vi giver børnene kompetence til at håndtere denne kompleksitet. Vores klode står i store udfordringer, og vi tror på, at vi ved at give børnene indsigt, kompetencer og handlemuligheder kan give dem fornemmelsen af at være almægtige fremfor afmægtige i forhold til klodens udfordringer.

Vi vil fremme børnenes dannelse som verdensborgere der er hensynsfulde, kritiske og demokratiske og som er i stand til at indgå i forpligtende fællesskaber gennem et positivt læringsrum.

I dagligdagen sorterer vi vores affald, og snakker med børnene om, hvordan vi sammen kan passe på vores klode. I praksis gør vi børnene aktive ved at de bevidstgøres om, at vi skal spare på vores ressourcer, vand, lys, papir. Herudover har vi en kompost, som børnene selv benytter til det daglige frugtaffald.