Tryghed ved at aflevere jeres børn i børnehave

Det tætte samarbejde prioriteres gennem den daglige snak når I afleverer/henter jeres barn. Det kan være store og små oplevelser, hvor forældre og personale fortæller hinanden om vigtige ting omkring barnet.

Vi samarbejder om dit barns trivsel og udvikling

For at sikre at alle børnene har optimale udviklingsbetingelser her i børnehaven arbejder vi med individuelle udviklingsplaner på alle børn og altid i et samarbejde med forældrene. Sammen aftaler vi hvordan vi i børnehaven og I derhjemme skaber de bedste betingelser for barnets trivsel og udvikling.

I forbindelse med jeres barns børnehavestart, inviteres I til en opstartssamtale, derudover tilbydes I årligt en forældresamtale med udgangspunkt i udviklingsplanen. Hvis der er behov for flere samtaler, vil der også være mulighed for det.

I Aalborg kommune lave vi også trivselsmåling (opsporingsmodellen) og sprogvurderinger.

Forventninger til jer forældre

I skal holde jer orienteret om dagligdagen, ture og aktiviteter, referater fra diverse møder på børnehavens opslagstavler og gennem ”Aula”.

Det er også vigtigt, at I som forældre støtter op om børnehaven. Det gør I blandt andet gennem det daglige samarbejde, og ved at deltage i vores arrangementer.