Gode fysiske rammer både ude og inde

Vi prioriterer nærhed i det store fællesskab

Løvbakken er en stor børnehave, og derfor er vi bevidste om vigtigheden i, at vi prioriterer det nære fællesskab. For os betyder det bl.a., at stuen, altid skal opleves som barnets base/”en sikker havn”, og det er her vi i høj grad skal sikre barnets nære tilknytning og relationer. Samtidig giver den store børnehave med mange forskellige børn også rigtig gode muligheder for at, man kan blive en del af flere forskellige fællesskaber. I dagligdagen benytter mange børn sig af venskaber på tværs af stuerne, og der er gode betingelser for at finde relationer, som er givende for det enkelte barn.

Udeliv prioriteres hver dag

Vores store, dejlige legeplads indbyder til masser af fysisk aktivitet, der er plads til al slags bevægelse, både den stille og den hurtige.

Vi laver ofte planlagte pædagogiske aktiviteter ude. Det kan være forskellige fælleslege, sang og dans og kreative aktiviteter.

Når vejret tillader det, spiser vi madpakker og frugt ude.

På legepladsen er der god plads, der er bakker, klatretræer, boldbane, cykelbane, gynger, vippe, sandkasse og legehuse og klatretårn.

Vi har vandfontæne, udetoilet og borde/bænke.